‘Pramugari Cantik Ini Di Ajak Bergambar Oleh Jejaka Papua’ – Namun Apa Terjadi Selepas Itu Buat Ramai Orang Terpana Setelah Lihat Kesuruhan Gambar !!’

Mengambil foto dengan seseorang adalah perkara yang biasa dilakukan oleh ramai orang, tetapi bagaimana jika seseorang menggunakan koteka?

* Sejenis alat tradisional yang di pakai pada alat kelamin.

Seorang wanita cantik menceritakan pengalaman pertama nya bergambar dengan mereka. Penerbangan dan gambar penumpang staccato tiba-tiba bernaung di media sosial.

Foto yang dimuat naik oleh akaun Facebook Anto Reog Zed telah mendapat lebih daripada 1000 likes.

Dikutip dari Tribune Style mengakses foto ini telah dikongsi lebih daripada 300 kali dan mendapat beratus-ratus komen.

Foto Dengan Lelaki Pria, Pramugari Tutup Mata Tanda Malu.

Ia adalah perkara biasa untuk mengambil gambar dengan atendan penerbangan. Bagi sesetengah penumpang mungkin merasa mendapat perkhidmatan yang memuaskan semasa penerbangan.

Bukan itu sahaja, mungkin penumpang mahu mengambil gambar dengan pembantu penerbangan kerana mereka kelihatan cantik dan cantik.

Secara umum, jika dijemput untuk mengambil gambar dengan penumpang, pramugari akan menunjukkan senyuman manis.

Mereka mungkin menonjol tegak dan mesra.

Tetapi dalam foto virus berikut ini tidak seperti itu.

Pegawai penerbangan itu menjadi mata buta.

Pegawai penerbangan memakai pakaian bunga juga menutup mulutnya dengan tangannya.

Dari belakang tangannya yang menutupi wajah, wajah malu dan senyum pramugari.

Sementara itu terdapat tiga lelaki hitam berdiri di sebelah atendan penerbangan.

Lelaki Tuiga juga kelihatan menggunakan kalung dan pelbagai aksesori khas Papua.

Tidak dijelaskan apa foto ini diambil di atas kapal terbang apa dan kapan.

Tetapi akaun Facebook Anto Reog Zed menulis:

“Damai Dari Kami Dari Papua Wa Wa Wa ‘.

Miss Flight Attendant Jangan Dong ‘Style Biasa Aja Kaleee

# BhinekaTunggalIkaMeskipunBerbedabedaTetapiTetapSatuJua # Wonderful Indonesia ”

Bagaimana pramugari itu tidak menutup matanya dan kelihatan muram apabila ditanya mengenai gambar dengan tiga lelaki dari Papua yang menggunakan koteka.

Tiga lelaki kulit hitam itu semua memakai koteka, pakaian adat Papua.

Seorang lelaki Papua kelihatan tersenyum.

Sesetengah orang netizens telah membuat komen lucu pada foto itu.

“JANGAN BAYANGKAN PASANGAN LOK ASKLONG TALI PINGGANG KELEDAR DENGAN PRAMUGARA YANG SAMA …” HENDRIX ARSHA MENULIS.

“PRAMUGARINYA GAGAL MEMBERI TUMPUAN. ITU KOTEKA BERDEKATAN2 DI DALAMNYA TUBUH PUNG “TULIS ARIN PRASETYA.

“NYA MBAK MALU ATAU LAGI MBAYANGIN YA” TULIS EKO JOYOSENTIKO.

“MBAK PRAMUGARINYA GK KONSEN SM KUNING ..” TULIS ISMA’IL HARAHAP.

“TANGAN TARO YANG SALAH BOLEH MENGURUSKAN URUSAN …. HAHAHA” TULIS HENDRIX ARSHA.

Foto ini dikongsi oleh akaun Facebook Anto Reog Zed kepada kumpulan KOMUNITI LOVE POLRI. (apt-tri)

Seterusnya
Dasyat!!!Inilah Perbualan Atau Debat Awek Tudung VS Awek Tak Bertudung


Seorang awek yang tak bertudung bernama Lia post status pasal isu bertudung kat Facebook. Status yang dia tulis “huh….sume yang tutup aurat tu dah konpem masuk syurga ke?” banyak dapat komen dan like dari kawan yang sebijik macam dia..Tetiba, ada sorang muslimah ne, namanya Suri balas komen Lia tu.

Suri : Yang pasti tak tutup aurat konpem masuk neraka

Lia : Ala….tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak mengumpat orang sana sini.

Suri : Bila iblis tak mahu mengikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, maka dia menyalahkan perintah Allah itu..Katanya “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia…”Samalah dengan tudung, tudung yang disalahkan,” pakai tudung tak semestinya baik..bla..bla..bla…”

Lia : Macam kau tu bagus sangat nak tegur aku..ntah-ntah kau dulu lagi jahat.

Suri : Tidak ada larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu satu tuntutan. Selagi awak islam dakwah itu wajib..At least, orang yang kita dakwah tu insaf dan bertaubat

Lia : Weh pompuan…kau ingat aku jahil sangat ke?? Aku walaupun tak bertudung tapi hati baik!

Suri : Adakah awak mendakwa diri tu mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi yang kononnya mampu menjamin maruah awak tanpa perlu menutup aurat?

Lia : Pakai ketat ke, jarang ke..itu hak aku. Kalau tak suka tak payah tengok ok!

Suri : Awak berani jamin ke yang sume lelaki ajnabi mempunyai hati yang suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan

Lia : Aku rasa aku tak pakai seksi pun. Terpulanglah pada orang yg melihat…so what??

Suri : Seksi atau tidak…hukumnya tetap berdosa walaupun menayangkan sehelai rambut

Lia : Ala…tak bertudung pun, aku solat dan puasa macam kau jugak.

Suri : Awak yakin ibadat tu diterima? Awak yakin dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin masuk syurga?

Lia : Suka hati aku la nak pakai macam mana pun. Aku tak susah pun hidup orang lain…….

Suri : Awak sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik dan suami dengan menarik mereka ke neraka bersama awak kerana mereka tidak menegur dan mendidik anda.

Lia : Apa yang aku pakai….ne antara aku dengan Tuhan.

Suri : Kat dunia berani la cakap. Berani kat depan Allah nanti cakap macam tu? Lawan perintah Allah neraka tempatnya..

Lia : Bukan aku tak nak tutup aurat….cuma masih belum sampai seru lagi.

Suri : Mati tak kenal usia. Tak takut ke mati usia muda. Nanti tak sempat nak bertaubat.

Lia : Relak la…perubahan bukan boleh buat terus…kena la slow-slow.

Suri : Boleh ke cakap dekat Malaikat Izrail suruh tunggu kejap? Lepak la dulu…jangan ambil nyawa aku lagi..boleh??

Lia : Tutup aurat tu bagus tapi tak nak la hipokrit bila buat tak ikhlas…

Suri : Kalau begitu, awak sememangnya hipokrit kerana tak ikhlas beragama islam.

Lia : =.=” ok baiiiiii………………………………..

Sekadar renungan kita bersama.

Sumber:ohnusantara

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*