Gadis Sanggup Menikahi Lelaki Cacat. Namun Di Hari Pernikahan Lelaki Tersebut Berdiri!!! Rupa-rupanya…

Kevin Taylor, seorang pria sehat yang karena kecelakaan menyebabkan kaki kanannya harus diamputasi, karena ditemukan “Reflective Sympathetic Dystrophy (RSD)”, iaitu gangguan langka yang simpatik sistem saraf yang ditandai dengan kronis, sakit parah.

Namun, hal itu tidak membuat Kevin putus asa. Ia memiliki sikap optimis dalam mengahadapi segala masalah dalam hidup, ia juga rutin melakukan perawatan ke rumah sakit. Ia bahkan menjalaninya dengan bahagia, malah seluruh anggota keluarganya yang lebih terlihat sedih.

Karena kepribadian Kevin yang positif dan optimis, ia akhirnya berhasil menemukan cinta sejatinya. Pada tahun 2012, Kevin berkenalan dengan seorang wanita yang bernama Kim Didway. Begitu Kevin melihat Kim, ia langsung jatuh cinta pada pandangan pertama dan ia merasa Kim adalah wanita yang tepat untuknya.

Begitu juga yang dirasakan oleh Kim. Kim melihat Kevin menggeser kursi rodanya, mengeluarkan senyum bahagia di wajahnya dan seketika itu ada energi yang muncul, “Ia adalah pangeran yang aku tunggu-tunggu”, kata Kim.

Kim tidak melihat adanya perbedaan antara Kevin dan orang biasanya. Kim melihat kebaikan, ketulusan dan sikap optimis dari Kevin, dan membuat Kim merasa tertarik untuk mengenalnya lebih jauh.

Setelah menjalani hubungan beberapa, mereka akhirnya memutuskan untuk menikah. Siapa sangka ketika hari pernikahannya, Kevin memberikan “kejutan istimewa”!

Ketika pendeta mengajak para hadirin untuk berdiri, Kevin yang sudah menggunakan kursi roda selama 14 tahun juga ikut berdiri dan berjalan ke arah mempelai wanitanya.

Ternyata, Kevin ingin memberikan hadiah pernikahan yang tak terlupakan kepada Kim. Sebelum hari pernikahan, Kevin semakin rutin menjalani terapi dan tidak peduli seberapa sakit, ia terus maju dan tidak menyerah. Tujuannya satu, yaitu berdiri di acara pesta pernikahannnya dan menjadi seorang pria yang sempurna di mata Kim.

Semua ini adalah karena kekuatan cinta Kevin kepada Kim. Semua orang yang datang di hari pernikahannya, merasa terharu dan salut dengan perjuangan Kevin.

Hanya semangat dan pantang menyerah yang bisa mengalahkan rintangan dan kesulitan yang akan selalu ada di dalam kehidupan ini. Tetap semangat ya Sobat Cerpen!

Sumber: Lookforward via eraformasi

Kongsi Kisah Selanjutnya

Baju Neelofa Disamakan Dengan Apa Kali Ini? Setiap Kali Anugerah Netizen Mesti Akan Cari Persamaan Baju Neelofa Dengan Sesuatu

SEPERTI mana tahun sebelum ini, busana yang digayakan oleh pelakon dan pengacara Neelofa di Anugerah MeleTOP Era 2018 (AME2018) nampaknya kembali menjadi perhatian netizen yang menjadikan ia sebagai bahan jenaka di Twitter.

Gaun kembang berwarna merah jambu yang digayakan pada penghujung acara rekaan Fizowoo disamakan seperti watak Cheshire Cat dalam filem Alice’s Adventure in Wonderland.

Manakala pakaian The Painting Dress juga daripada pereka sama turut menjadi mangsa netizen apabila mereka mempertikaikan tudung net yang dipakai Neelofa seperti bunga telur dan kelambu katil.

Netizen menyamakan gaun Neelofa seperti watak kucing dalam Alice’s Adventure in Wonderland.

Neelofa yang ditemui selepas selesai AME2018 berlangsung memberitahu dia tidak terkejut dengan perkara itu.

Pada AME2015, pakaian digayakan Neelofa rekaan pereka yang sama dikatakan seperti ‘sotong’ sementara pada anugerah berkenaan pada 2017, imej Neelofa seperti berkemeja T turut mendapat kritikan.

Kata Neelofa, 29, sudah dua tahun berturut-turut pakaiannya ke majlis tersebut menjadi bahan jenaka netizen dan dia sudah terbiasa dengan keadaan itu.

“Sudah dua tahun benda serupa berlaku, jadi tidak terkejut kalau berlaku lagi kali ini. Saya pun sudah terbiasa.

“Paling penting saya berpuas hati dengan pakaian yang saya pakai dan apa orang hendak cakap terpulang,” katanya.

Pada AME2018, Neelofa memenangi trofi utama iaitu Top Top MeleTOP 2018 selain Pelakon MeleTOP dan Fesyen MeleTOP.

Manakala penyanyi Khai Bahar pemenang Top Top MeleTOP 2018 (Lelaki) selain Lagu MeleTOP dan Penyanyi MeleTOP.

Dalam pada itu, Neelofa berkata, dia tidak terlalu memberi perhatian kepada perkara itu sebaliknya gembira dapat melunaskan tanggungjawab sebagai hos anugerah itu dengan baik.

Aksesori kain net berwarna hitam yang dipadankan dengan tudung pula disamakan seperti kelambu dan bunga telur.

“Alhamdulillah kerja keras saya membuahkan hasil dan tahun ini pun saya lebih bersedia berbanding tahun sebelum ini.

“Dua hari kami berlatih dan kami lebih bersedia untuk menggalas tanggungjawab itu,” katanya.

Mengulas mengenai kemenangannya, Neelofa memberitahu ia bukti sokongan peminat yang tidak berbelah bahagi terhadapnya walaupun namanya terpalit dengan kontroversi baru-baru ini.

Kata Neelofa, sokongan peminat terhadapnya membuatkan dia lebih bersemangat dalam meneruskan kariernya selepas ini.

“Kemenangan ini memang tak dijangka tetapi Alhamdulillah ini rezeki daripada Allah.

“Ia juga bukti sokongan peminat terhadap saya tidak berbelah bahagi dan masih percayakan bakat saya disebalik apa pun yang berlaku sebelum ini,” ujarnya.

SUMBER : MSTAR ONLINE