LETAK AIR GARAM CUKA KAT DALAM BILIK. APA YANG TERJADI SELEPAS 24 JAM AMAT MENGEJUTKAN!!

Tips Membersihkan Rumah Dari Tenaga Negatif

Letak Air Garam Cuka Kat Dalam Bilik. Apa Jadi Selepas 24 Jam Amat MENGEJUTKAN | Banyak teknik boleh jumpa di Internet untuk hilangkan tenaga negatif dalam rumah yang menjadi perosak kepada ahli rumah. Salah satu teknik yang viral adalah dengan menggunakan air garam cuka. Jom baca dan kongsikan.

KEBURUKAN TENAGA NEGATIF DALAM RUMAH

Rumah kita merupakan tempat yang perlu diisi dengan tenaga positif. Namun, tenaga negatif merupakan masalah besar bagi kebanyakan rumah di dunia, dan ini tidak mudah untuk dihilangkan.
Tenaga negatif dapat memberi kesan buruk bagi kehidupan di rumah Anda. Tenaga negatif dapat menimbulkan suasana tidak nyaman di dalam rumah Anda, menyebabkan pertengkaran suami isteri, bahkan dapat menimbulkan ketidakharmonian di dalam rumah tangga Anda. Selain itu, anak-anak juga mudah demam dan tidak sihat.

Apa yang boleh anda cuba, selain sering membaca al Quran dan solat berjemaah dengan keluarga di rumah, anda boleh gunakan air garam dan cuka. Bahan-bahan ini dapat membantu menghilangkan tenaga negatif dalam rumah anda selamanya insyaAllah.

CARA MEMBUAT AIR GARAM CUKA

Bahan-bahan yang perlu Anda siapkan untuk teknik ini adalah garam, gelas kaca, cuka dan air. Yang harus Anda lakukan adalah, masukkan garam, air, dan cuka ke dalam gelas, kemudian . letakkan di depan ruangan yang sering Anda gunakan untuk menghabiskan waktu dan biarkan selama 24 jam.

Periksa tingkat garam di keesokan harinya, jika isi gelas naik ke atas, ulangi prosedur ini sampai garam berhenti naik. Ingat, bersihkan gelas terlebih dahulu sebelum menggunakannya lagi, atau gunakan gelas baru untuk hari-hari berikutnya.

Satu lagi yang perlu Anda perhatikan adalah, letakkan gelas di sudut ruangan, sehingga dapat menyerap tenaga negatif secara efektif.

Sumber: kingviralmillenia

Garam, bukan hanya bahan dapur yang sangat berguna dalam mengatur rasa suatu makanan, tapi juga adalah bahan yang sangat penting bagi metabolisme tubuh.

Banyak orang menggunakan garam hanya sebagai perasa saja, tapi sebenarnya garam memiliki kegunaan lainnya yang juga sangat penting dan tidak banyak orang yang tahu mengenai hal ini.

Sudah ada orang yang melakukan kajian tentang penggunaan lain garam:

1. Campuran air suling dan garam akan menjadi air saline. Jenis garam seperti ini banyak digunakan hospital untuk infusi.

2. Mengubati sinusitis.

Titiskan pada hidung dengan kandungan air garam untuk meredakan selsema, ini dapat dibeli di farmasi. Atau kamu juga boleh membuatnya sendiri dengan takaran 240 ml (satu gelas) air hangat + ½ sdt garam + ½ sdt baking soda.

3. Mengatasi gusi yang berdarah. Berkumurlah menggunakan air garam.

4. Mengatasi jerawat. Campurkan ¼ sdm garam dengan air hangat. Kemudian rendam kapas ke dalam larutan tersebut, lalu tempelkan kapas ke atas jerawat dan biarkan selama 1 minit.

5. Setiap pagi minum segelas air garam, boleh membantu menjaga kesihatan jantung.

6. Untuk detoks kulit. Larutkan secawan garam ke dalam tab mandi yang berisi air hangat. Mandi menggunakan air garam ini boleh mengeluarkan racun dari tubuh.

7. Mencegah rambut putih dan gugur. Selain itu, garam juga boleh mengatasi kulit kepala yang gatal.

8. Membersihkan pakaian kotor. Campurkan garam ke dalam mesin cuci ketika mencuci.

9. Untuk menghilangkan minyak pada selimut, gunakan 1 sdm garam. Selain boleh membersihkan, garam tidak akan merosak selimut.

10. Ketika kasut berbau tidak sedap, taburkan garam ke dalam, maka bau peluh yang tidak sedap akan terserap. Kasut yang diperbuat dari getah, pertama kali boleh direndam terlebih dahulu dengan air garam selama setengah hari. Hal ini membuat kasut menjadi lebih tahan lama dan tidak cepat rosak.

11. Rendam berus gigi ke dalam air garam panas selama 30 minit, maka hal ini akan membuat berus gigi menjadi tahan lama.

12. Mengatasi warna stoken kaki yang tidak sama. Masukkan stoken ke dalam air garam panas selama 1 jam. Setelah itu warna akan menjadi sama.

13. Rendam tuala baru dengan air garam, hal ini boleh mencegah tuala dari terjadinya tahi lalat.

14. Membersihkan kotoran pada spans yang digunakan untuk mengelap kotoran yang melekat pada kuali. Rendam spans ke dalam air garam selama semalam, keesokan harinya, spans tersebut akan bersih seperti baru.

15. Mengatasi karat atau efek terbakar pada kuali. Masukkan air dan garam secukupnya, biarkan selama 10 minit.

Ternyata kegunaan garam banyak betul kan! Apakah Anda pembaca tertarik untuk mencubanya?

Sumber : thehealth

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*