“MALAM PERTAMA OZLYN DAN JOHAN LAIN DARI ORANG LAIN”- PENGAKUAN BERANI OZLYN MENCERITAKAN MALAM PERTAMANYA.. TAK KELAKAR TAPI HEBAT!

DI SEBALIK perwatakan lucu pengacara dan penyampai radio ERA fm, Mohd Yazid Lim Mohamad Aziz atau senang dikenali sebagai Johan, ada satu lagi sisi yang mungkin peminat tidak tahu.

Isterinya Rozlinawaty Ismail (Ozlynn) dalam satu gambar Instagram yang dimuat naik baru-baru ini mendedahkan perangai sebenar Johan, berdasarkan pengalamannya pada malam pertama mereka bersama sebagai suami isteri.

Ozlynn tidak pasti sama ada apa yang dilaluinya pada malam pertama itu, turut dialami oleh orang lain.

Namun pastinya, apa yang dilakukan mereka pada malam tersebut, sudah tentunya ‘melahirkan’ satu perasaan yang di luar jangkaan, katanya.

“Aku tidak tahu malam pertama orang lain selepas nikah,” kata Ozlynn memulakan ayat di bahagian kapsyen gambar tersebut.

“Tapi malam pertama aku selepas bernikah, suami membawa Al-Quran di atas katil.”

“Mesti suami aku mahu menguji sama ada aku pandai membaca Al-Quran atau tidak. Dia tidak tahu berapa kali aku sudah berkhatam,” curiga Ozlynn.

Kemudian, apa yang dilakukan Johan membuatkan Ozlynn terdiam.

“Ketika suami membaca Al-Fatihah dalam tulisan Rumi, (aku) terdiam sekejap. Kemudian (dia) menerangkan satu per satu, setiap kali jumpa huruf ‘ba’ dan kenapa huruf berkenaan baris di atas, atau di bawah,” kata Ozlynn, yang memadamkan niat untuk berbangga di hadapan Johan tentang berapa kali dia sudah khatam.

Jelasnya lagi, maksud khatam bagi Johan dan dirinya berbeza.

Aku x tau la mlm pertama org lain lepas nikah.. tp mlm pertama aku lepas nikah shuben aku bwk Quran atas katil.. (dlm hati ermm mesti laki aku nak test aku pandai baca ke x.. mulut aku laju jek nak baca.. maklom la org sekolah agama.. dia x tau lak brp kali aku khatam..) time shuben aku baca dlm rumi.. Al fatihah.. ok diam kejap.. kemudian di terangkan satu persatu setiap kali jumpa huruf “ba” bermaksud “dgn” dan kenapa dia baris atas.. kenapa bwh.. kenapa itu.. kenapa ini.. dr bangga nak bgtau brp kali aku khatam trus jd diam bila dia ckp dia belajar 4 thn baru khatam.. maksud khatam dia ngan aku beza.. dan begitu la hari2 berikutnya.. dia bwk Quran atas katil sblm tdo.. Skrg anak dh 4 kami masih mengaji.. Alhamdulillah anak sulung surah2 lazim dh tau makna.. kalau bukak ikim fm.. ada bacaan surah dia duk belkg translate.. maaf bkn nak menunjuk.. byk lg yg kurang kat keluarga kami.. tp saja nak ingatkan.. kalau kita boleh baca novel smp nangis sb paham isi kandungan novel tuh nape bkn Quran kan?.. xmo tunjuk pandai sb kami tau ramai lg org yg pandai.. sb kami pon masih belajar dan terus belajar.. nak seribu daya xnk seribu dalih… utk aku.. dan pesanan utk diri sendiri jugak ” ko belom hebat kalau x paham isi quran” #kaedahharfiyah #familyhanania #ruangrezekihanania korg boleh niaga pd gmbr nih #ulangkaji #tipskeluargabahagia #carisuamiygadailmuagamabkngahpdharta #masihbelajar
A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on
Feb 22, 2017 at 7:36pm PST

 

Selepas malam pertama tersebut, ia telah menjadi rutin bagi pasangan suami tersebut untuk membawa dan membaca Al-Quran sebelum tidur.

Jelas Ozlynn, gambar dan kapsyen yang dimuat naik pada semalam bukan untuk menunjuk tetapi sekadar ingat-mengingatkan. Tambahnya, dia dan keluarga masih banyak lagi ilmu perlu dituntut.

“Banyak lagi kekurangan dalam keluarga kami tapi (gambar ini) hanya sekadar peringatan.

“Kalau kita boleh baca novel sehingga menangis kerana kita memahami isi kandungan tersebut, kenapa kita tidak boleh melakukan perkara yang sama kepada al-Quran? Pesanan kepada diri sendiri, anda belum lagi hebat jika tidak memahami kandungan isi al-Quran,”tambah Ozlynn.

sumber: kisahbenar

 

Johan akui nikahi Ozlyn lima tahun lalu

 

ADA wartawan beranggapan Johan Raja Lawak kurang mesra media, tetapi hakikatnya, Johan bukanlah seperti yang difikirkan. Bertemu dan berborak panjang dengan Johan ketika di lokasi penggambaran filem Bujang Terlajak arahan Profesor Madya A Razak Mohaideen tidak lama dulu membuatkan Raja pecah perut dengan telatah dan mimik mukanya.

Entahlah, jauh di sudut hati, Raja tengok Johan ni baik dan merendah diri orangnya. Mungkin, dulu Johan terpaksa bersikap menjauhi wartawan kerana berkecil hati apabila sering dikaitkan dengan cerita kurang enak dan memalukan. Yalah, Johan pun ada hati dan perasaan, apabila kerap dihentam dan dikutuk, mungkin lebih baik dirinya mendiamkan diri.

Tapi apa yang membuatkan Raja terkejut apabila Johan mengakui pada Raja, dia dan isterinya, Ozlyn Waty sebenarnya dah berkahwin sejak lima tahun dulu. Memang melopong mulut Raja mendengarnya. Mereka bertemu dan berkahwin ketika Johan belum bergelar artis lagi. Tapi perkara itu dirahsiakan hinggalah Raja bertanyakan soal anak. Ramai mengetahui sebelum berkahwin, Ozlyn dikatakan sudah mempunyai seorang cahaya mata. Gambar Johan, Ozlyn dan kanak-kanak itu pernah disiarkan dalam sebuah akhbar sebelum ini. Bagaimanapun, ramai tertanya-tanya dengan siapa Ozlyn berkahwin sebelum ini? Ada yang khabar angin mengatakan Ozlyn berkahwin dengan seorang aktor popular berusia lewat 20-an. Entahlah, persoalan itu tidak terjawab hingga hari ini dan aktor popular itu pun selalu megnelak apabila ditanya hal ini.

“Itu anak saya,” kata Johan ringkas.

“Saya dan Ozlyn sudah berkahwin sejak lima tahun lalu. Kami berkahwin sebelum saya menyertai program Raja Lawak lagi. Sebenarnya, majlis persandingan dulu awalnya saya dan Ozlyn sekadar mahu adakan majlis rumah terbuka, tetapi atas permintaan keluarga, kami buat majlis persandingan sekali. Tapi, saya sebenarnya tidak selesa bercerita soal peribadi.

“Bukan menjauhi media atau berlagak sombong, tetapi saya tidak mahu cerita peribadi menjadi tatapan umum. Saya perhatikan ada kala lebih banyak cerita buruk yang ditulis. Sehingga hari ini, saya belum bersedia mendedahkan anak-anak saya pada umum. Mereka masih kecil, rasanya belum sesuai.
“Cukuplah, saya dan Ozlyn saja yang terbabit dalam dunia seni,” kata Johan dengan jujur. Yalah, kalau itu pendirian Johan, Raja menghormatinya.

Johan beritahu Raja, kes dipukul oleh seorang pengarah tidak lama dulu memberi tamparan buatnya. Kesannya, dia dan isteri lebih berani dan bersedia menghadapi sebarang kemungkinan pada masa akan datang.

“Kesannya tetap ada, tapi saya lebih bersedia dan berani. Bagaimanapun, ada produser takut mengambil saya berlakon dalam sebuah filem aksi disebabkan kes itu. Saya reda, rezeki di tangan Tuhan. Rasanya tak perlulah nak ungkit lagi kes berkenaan kerana sudah menjadi kes mahkamah. Tak perlulah nak buat andaian siapa salah, siapa betul. Kita tunggulah perbicaraan nanti.

“Saya akui perjalanan hidup saya sebagai anak seni terlalu banyak rintangan, tetapi adatlah, artis mana yang tidak dilanda kontroversi? Memang sukar nak menepis, suka atau tidak, saya terima dengan hati terbuka. Apa yang baik dijadikan teladan, sebaliknya perkara buruk dijadikan sempadan,” katanya.

Eloklah Johan, tak perlulah memikirkan cakap-cakap orang, sakit kepala dan jiwa dibuatnya. Yang penting, Johan bagus…

sumber: tentang artis

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*