Allah Bayar Cash.! Lelaki Ini Tinggal RM5, Bini Pulak Suruh Beli Nasi Ayam. Dalam Perjalanan Moto Pula Pancit. Apa Yang Terjadi Selepas Itu Sungguh Pilu.. Percaya pada rezeki kita..

Seronoknya dapat kerja yang gajinya besar.

Bukan macam abam ni dapat gaji dalam masa lima minit je rasa kaya lepas dah bayar duit kereta, bil api air, duit internet.. Eh macam-macam lagi la kalau nak senaraikan jadi panjang lebar pula nanti.

Hujung bulan je mesti sengkek nak makan pun fikir dua tiga kali.

Tapi bak kata orang rezeki dan duit boleh dicari. Macam kisah yang dikongsikan oleh seorang individu ni, dia hanya ada RM5 sahaja dalam poketnya.

ISTERI MENGIDAM NASI AYAM.

Lelaki Ini Tinggal RM5, Bini Pulak Suruh Beli Nasi Ayam Apa Yg Berlaku Buat Dia MENANGIS !!!

Isterinya yang sarat mengandung mengidam nasi ayam harga RM4.50. Dalam kepalanya tinggal lah 50 sen. Nasib baik kat rumah ada maggi. Nak dijadikan cerita, dengan kuasa Allah S.W.T.

Esok baru gaji. Belek-belek dompet, tinggal RM5. Harap-harap isteri di rumah masak, bolehlah guna untuk isi minyak motosikal pergi kerja esok.

Semasa menuju ke motosikal, isteri yang tengah sarat mengandung telefon.

“Assalamualaikum. Abang, nanti tolong belikan nasi ayam di kedai ya, sebelum simpang rumah kita itu. Saya teringin makan nasi ayam, tengok kawan-kawan post di Facebook diorang tadi,” katanya.

“Baiklah,” jawabku pendek.

DUIT TINGGAL RM 5.

Duit RM5 tadi, bolehlah beli nasi ayam RM4.50. Aku makan maggi pun tak apalah. Masih ada maggi di rumah.

Dalam perjalanan balik, di lebuhraya Shah Alam ke Kapar, singgah sebentar di stesen minyak, tayar motosikal kurang angin.

Sedang mengisi angin tayar, terdengar perbualan seorang ibu dengan anaknya yang meminta dibelikan air tin, cincau. Ibunya bising dan menjelaskan bahawa duitnya hanya tinggal RM5 sahaja untuk isi minyak.

Lelaki Ini Tinggal RM5, Bini Pulak Suruh Beli Nasi Ayam Apa Yg Berlaku Buat Dia MENANGIS !!!

Terdengar perbualan mereka itu, aku pun hulurlah duit RM5 kepada kakak itu, suruh dia belikan air untuk anak dia. Nanti sampai rumah, pandai-pandailah aku kelentong isteri, kata kedai dah tutup atau nasi ayam dah habis.

NAMPAK KERETA PANCIT.

Sedang menunggang motosikal dalam perjalanan pulang, ternampak seorang pakcik ini terkial-kial membuka tayar kereta dia yang pancit. Aku berhentikan motosikal dan tawarkan bantuan kepadannya.

“Sampai awal di rumah, nanti, kalau kata kedai nasi ayam tutup, tak logik pula,” kataku dalam hati.

Lelaki Ini Tinggal RM5, Bini Pulak Suruh Beli Nasi Ayam Apa Yg Berlaku Buat Dia MENANGIS !!!

Selesai membantu pakcik itu menukar tayar, dia menyerahkan sekeping sampul berwarna merah sebagai tanda berterima kasih. Aku menolak dengan baik, namun dia tetap mahu aku menerima sampul itu.

REZEKI SEDEKAH.

Sebelum sampai di rumah, aku nampak kedai nasi ayam itu masih buka. Aku berhentikan motosikal dan membelek sampul merah itu.

“Wah! Banyaknya RM50!”

Lelaki Ini Tinggal RM5, Bini Pulak Suruh Beli Nasi Ayam Apa Yg Berlaku Buat Dia MENANGIS !!!

Terus aku beli dua nasi ayam. Untuk isteri satu, untuk aku sendiri, satu. Baki ada RM41, inilah rezeki kita sedekah RM5. Allah beri kita lebih lagi. Alhamdulillah.

Kredit – Yusri Ibrahim via kuasaviral.net

Rentetan Cerita Sebagai Pedoman

Allah Bayar Cash Wanita Ini Membuat Status Di Laman Sosial ” Aku Dah Mati” Menjadi Kenyataan. Baca Al-Fatihah Buat Arwah.

Kejadian lemas disungai perak..Lokasi Kg.Pulau Besar,Kg.Gajah

Info Mangsa..

Anak mat zin cucu pak abdul ghafar dipercayai telah jatuh kedalam sungai perak lokasi kejadian dikawasan hadapan rumah pak abas

Seakan tahu ajalnya..

Al-fatihah..

”Aku dah mati datang kubur saya raya nie”itulah kata kata terakhir seorang gadis remaja bernama Nornadiah Binti Mohd 16 tahun di laman media sosial sebelum maut lemas di sungai perak kampung pulau besar,kampung gajah.

Difahamkam dalam kejadian 16:30 petang semalam mangsa di kabarkan berada di tebing sungai bersama 3 anak saudaranya,akan tetapi saat berjalan mangsa tergelincir dan jatuh ke sungai hingga tidak timbul.

Anggota penyelamat yang di maklumkan langsung ketempat kejadian dan membuat carian hingga pagi ini,akhirnya mayat mangsa Nornadiah Binti Mohd berjaya ditemukan pada jam 11:35.

Bagai manapun dalam status trakhir tersebut,mangsa meminta supaya jasadnya di makamkan bersebelahan kubur arwah ayahnya.

Menurut apa yang dikongsikan wanita ini, pada mulanya dia hanya nak kongsi status dengan satu gurauan semata-mata..namun apa yang berlaku tidak disangka-sasngka dan apa yang dia katakan manjadi satu kenyataan.

Dalam status berkenaan mengatakan “Aku dah mati…dtg kubur raya ni..hahaha..mne tau cakap betul jadi kenyang ker..tolong kebumi sebelah kubur arwah ayah aku okay..tolong bce al-fatihah untuk aku okay #ingat ajal ditangan tuhan…

Dah menjadi kenyataan…

Sumber: Eberita.org

ALLAH BAYAR CASH! BUDAK 13 TAHUN INI DIIKAT DAN DIPUKUL SAMPAI MATI, INILAH YANG TERJADI KEPADA PEMBUNUH ITU KETIKA LARI KE JEDDAH

Polis Bangladesh sudah menahan lima orang dengan seorang daripadanya sudah mengaku terbabit dalam kejadian sekumpulan lelaki membelasah seorang budak berusia 13 tahun hingga menyebabkan kematiannya serta merakam perbuatan kejam mereka di Sylhet, utara negara itu.

Lelaki yang mengaku itu melarikan diri ke Arab Saudi dan ditahan di sana.

Ketua Polis Sylhet, Akhter Hossain, berkata pihaknya sudah menahan tiga orang, termasuk isteri seorang suspek serta dua lelaki yang berada di tempat kejadian dan sedang memburu dua lagi yang terbabit secara langsung membelasah budak malang itu.

“Ia amat kejam dan pembunuhan tragis. Kami tidak akan membiarkan sesiapa yang terbabit bebas,” katanya.

Antara yang ditahan ialah ketua kumpulan, Muhit Alam yang direman lima hari mulai semalam. Dia ditahan ketika mahu membuang mayat mangsa di satu kawasan terpencil.

Menurut Kementerian Luar Bangladesh, rakannya, Kamrul Islam, ditahan di Arabi Saudi selepas lelaki itu melarikan diri ke Jeddah tetapi dia berjaya dikesan selepas masyarakat Bangladesh di sana mengenalinya.

Dalam VIDEO sepanjang 28 minit itu, budak malang berusia 13 tahun itu merayu meminta air ketika dia terbaring tidak bermaya. Video berkenaan yang menjadi viral di internet, mencetuskan bantahan besar-besaran.

Menurut polis, bedah siasat mendapati ada 64 kesan luka termasuk di kepala mangsa yang diberi nama Samiul Alam Rajon serta seluruh tubuhnya dan dia mati akibat pendarahan dalaman.

Dalam rakaman VIDEO yang disiarkan televisyen, Kamrul ketika di bawa masuk ke dalam kereta polis berkata dia ‘melakukan kesilapan, tolong maafkan saya’ sebelum menangis.

Orang ramai berkumpul di Sylhet sejak semalam, mengadakan bantahan dan tunjuk perasaan. Perhimpunan yang sama juga diadakan di bandar utama Bangladesh lain, termasuk ibu negara Dhaka.

Rajon berkerja menjual sayur selepas berhenti sekolah bagi membantu keluarganya yang miskin dan menurut polis, kumpulan itu mengikatnya pada tiang selepas menuduhnya mencuri – dakwaan yang dinafikan keluarga budak itu.

Dalam VIDEO itu, budak berkenaan yang ketakutan menjerit kesakitan dan berkata berulang kali:’ Tolong jangan pukul macam ini, saya mati nanti.”

Penyerangnya pula kedengaran cuba memaksanya mengaku terbabit dalam kecurian.
Pada satu ketika dia disuruh pergi tetapi ketika dia cuba bangun, seorang penyerang berkata:

“Tulangnya masih elok, pukul dia lagi.”

Mereka juga kedengaran berbincang untuk menyiarkan VIDEO itu di Facebook supaya ‘semua orang boleh menyaksikan apa yang berlaku kepada pencuri cilik ini.. Namun hasilnya.. ALLAH BAYAR CASH kepada mereka!

Sumber : eraviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*